poniedziałek, 2 lipca 2012

Pierwszy przepis : Ajerkoniak

Dzisiaj razem z mamą zrobiłam ponad litr ajerkoniaku i tak myślę, że pokażę wam jak to zrobić samemu w domu. To mój pierwszy przepis na blogu. Myślałam, że nigdy nie będę pokazywać moich kulinarnych wyczynów, ale ten przepis jest tak prosty, że musiałam zrobić zdjęcia ;)

Składniki :
  • szklanka spirytusu
  • szklanka cukru
  • 500g mleka zagęszczonego niesłodzonego
  • 6 żółtek
Sposób przygotowania :
  • Żółta ucieramy z cukrem na kogel mogel W WYSOKIM NACZYNIU . Staramy się jak najbardziej utrzeć cukier, aby nie było drobinek wyczuwalnych. Ja ucieram ok 5 min
  • Powoli dodaję mleko zagęszczone 
  • Zmniejszam prędkość miksera na najmniejszą i dodaję spirytus
  • Odstawiamy na godziny ;) Najlepiej na dzień lub półtora
Od razu po zrobieniu przelałam do butelek. Najpierw jest baaaardzo lejące, ale po tym dniu stania zrobi się gęste i pyyyszne . Zachęcam do próbowania przepisu.


SMACZNEGO 



7 komentarzy:

  1. mniam mniam! Ale prosty ( +18):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak powinnam w tytule zaznaczyć +18 ;) Byłoby więcej wejść ;)

      Usuń
  2. mmm uwielbiam takie domowe wynalazki, ostatnio dodawałam u siebie post o domowej cytrynówce :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też robię cytrynówkę.Ale jakoś nie przepadam za nią. Robię raczej dla innych

      Usuń
  3. Mniaaaam , ale narobiłaś smaka!
    napewno spróbuję - obserwuje i zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam, bo przepis łatwy, a ajerkoniak wychodzi pyyyyszny

      Usuń
  4. Fajny przepis, na pewno z niego skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...