wtorek, 19 listopada 2013

Maseczka z banana

HEY

Jesień to z pewnością okres krótkich dni, ale w zamian za zabranie nam kilku słonecznych godzin z doby otrzymujemy od natury długie wieczory. Ja bardzo lubię te wieczory przeznaczać na relaks. Oprócz domu wypełnionego zapachami, grzanego piwka z goździkami i długich kąpieli z pianką nieodłącznym elementem relaksu jest maseczka!

Zazwyczaj sięgam po gotowe maseczki, które są do zakupienia w każdym sklepie, ale czasem można sobie pozwolić na odrobinę luksusu. A luksusem tym nie jest dla mnie kupienie maski za 100zł, ale właśnie przygotowanie jej ze składników, które mam w domu. Są to zazwyczaj proste maseczki , 2-3 składnikowe, ale za to pozbawione wspomagaczy ( na ile tylko się da ), które niestety muszą być zawarte w maseczkach kupnych.

Dziś zapraszam was na przepis na maseczkę z banana ( zdjęcia - google.pl )


Potrzebne składniki :
  • 1 dojrzały banan ( mogą być też takie banany, które już łapią brązowe plamy )
  • kilka kropli witaminy E ( jak nie macie takiej witaminy w domu to zawsze można kupić kapsułki Dermogal A+E ) 
  • Ewentualnie można witaminę E zastąpić oliwą z oliwek z pierwszego tłoczenia, ale ja wolę Dermogal
Przygotowanie : 

Przygotowanie jest oczywiście banalne. Należy obrać banana i rozgnieść go widelcem. Następnie dodać kilka kropli witaminy E  i solidnie wymieszać.

Zastosowanie :

Oczywiście maseczkę używamy tak jak każdą inną, czyli nakładamy grubszą warstwę papki na twarz ( oczywiście jeśli ktoś lubi to może nałożyć również na szyję i dekolt - maski na pewno wystarczy ). Przez 20 minut leżymy i odpoczywamy - relaksujemy się, po czym delikatnie zmywamy maseczkę letnią wodą.

Rezultat :

Wypoczęta i odżywiona skóra. Banan świetnie też ją nawilża i ujędrnia. To co mnie przekonuje do wykonywania tego typu masek to właściwości delikatnie wybielające przebarwienia



4 komentarze:

  1. Robiłam taką maseczkę. Świetnie odżywia skórę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, ja to bym z tego z prawej robila ;D hehe :) Buziaki, zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...